Ditto, Flower Boy Ramyun Shop, Perhaps Love..

Selamlar^^ Epeydir bloğa giremiyorum, blog bile okuyamıyorum hatta. Ama bugün ne yapıp edip bilgisayarın başına oturdum.. Hazır dün gece “Perhaps Love’ı izlemişken sıcağı sıcağına yazayım dedim. Tabi ondan önce aklımda kaldığı kadarıyla bahsetmek istediğim birkaç şey daha var. Buyrun o zaman🙂

DİTTO / DONGGAM

Bu filmi Makino’nun yazısında görüp hemen indirmiştim, bekliyordu bilgisayarda. Geçen hafta izledim sonunda. Konusundan birazcık bahsedeyim sonra yorumlarıma geçerim.

Yoon kendi halinde bir öğrencidir. Bu arada yıl 1979. Kızımız Donghee isimli sunbae’sine platonik olarak aşıktır. Bir gün bir şekilde eline bozuk bir radyo geçer ve bu radyodan gelen çağrıya cevap verir. Ama ortada bir tuhaflık vardır, kıza çağrıyı gönderen Ji In 2000 yılında yaşamaktadır..

Daha fazla bir şey yazmayayım, izlemeyenler hemen filmi indirmeli. Konusu çok sıradışı, şiirsel anlatımı insanı ekrana kilitliyor adeta. Bir de başrolde biricik Woo Jin’imiz Yoo Ji Tae var. Of of of🙂

SPOILER!

Filmde Ha Ji Won ile karşılaştığımda önce şaşırdım, benzetiyor muyum dedim ama gerçekten de oydu. O kadar genç ki tanıması güç.. Yalnız bu kadında kaliteli film dedektörü mü var nedir nerede iyi bir yapım varsa içinden o çıkıveriyor.. Bu filmde de karakterini sevdim ben, doğasında var olan o iticiliği de görmezden gelince sevebiliyor insan bu kızı🙂

Sonu hakkında acayip fikirlerim vardı izlerken ama beklediğim gibi bitti. Sonuçta naif, romantik bir film bu. Benim bilim kurgu senaryolarım pek gitmezdi ona yani. Ben kız sunbae’sini bırakmayacak, sunbae ve kızın arkadaşı evlenemeyecek ve bir gün Ji In ortadan kaybolacak gibi tuhaf senaryolar üretmiştim ama olmadı😦 Back to the Future’ı fazla izledim sanırım🙂

FLOWER BOY RAMYUN SHOP

Bu diziyi izleyeli de aylar oldu diyebilirim. Aklımda kaldığı kadarıyla birkaç bir şey yazmadan gitmeyeyim. Konuyu çoğumuz biliyoruz. Kendini beğenmiş lise veledi Cha Chi Soo, bir türlü atanamayan şanssız öğretmen Yang Eun Bi ve eski patronuna verdiği sözü tutmak için geri dönen güzel insan Choi Kang Hyuk’un komik hikayesi şeklinde kısa bir açıklama yapıp yorumlarıma geçeyim🙂

SPOILER!

FBRS’u twitter’da facebook’ta ve her türlü sosyal paylaşım ortamında sık sık gördüğüm için merak edip izledim. Ama tavsiyelere o kadar bakmamak lazım sanırım.. İlk 4-5 bölüm çok güzel gitti. Cha Chi Soo her ne kadar Kim Joo Won, Gu Jun Pyo esintileri taşıyor olsa da tatlıydı. Hele kız “Benimle çıkar mısın oppa?” dedikten sonra yüzünün aldığı o ifade yenirdi ki :)Ama sonra bu karakter o kadar klişeleşti ki sıktı kısacası. Zaten çocuk 40 50 kilo çiroz bi şey, bi de o hallyu saçı dizinin sonuna kadar değişmeyince beni kendinden soğuttu sağolsun.. Ama direk, ahh direk o öyle mi hiç🙂

Lee Ki Woo’yu A Love To Kill’de bile sevmiştim ben. Gülüşü falan güzeldi, “bu çocukta iş var” dedirtiyordu kısacası. Ve bu dizide bütün potansiyelini ortaya koydu. Saçları, tarzı, kasları.. Ehem ehem hep o duştan çıktığı sahne yüzünden oldu bunlar yaa🙂 Neyse kendisini bana sevdirdi.. Ama sonunda başını alıp gitmesi.. Hiiç olmadı.. Sonu katledilmiş Kore dizilerine bir emsal daha çıkmış oldu😦

Eun Bi’nin manevi kardeşi Ba Wol’u sevdim. Ama o sevgilisi balerin kız.. Yani bi insan ancak bu kadar estetikliyim diye bağırabilir.. Botoks sırasında gülüyordu herhalde, o gülen ifadesi hiç gitmedi yüzünden. Bu yaşta yüzüyle neden bu kadar uğraşmış anlamadım yazık yaa.. Bir sahnede Ba Wol’a sinirlenmesi gerekiyordu ama sinirlenemedi yazık.. Gergin yüz kasları buna izin vermedi🙂

Vee favori karakterine geldi sıra.. Tabii ki Hyun Woo. Ay ne tatlı şeydi o öyle yaa.. Kahkülleri, gülüşü, atkı örüşü.. Yirim🙂 Ba Wol’den de hoşlanıyor gibiydi ama bu konu arada kaynadı gitti.. Yeni dizilerde yine görmek istiyorum bu çocuğu..

Kısaca izlemesem de olur dediğim bi dizi oldu FBRS. Daha iyilerini izledim. Neyse ki 40 dakikaydı ve bir çırpıda bitti, yoksa iyice sıkabilirdi..

PERHAPS LOVE

Hayat bir film gibidir. Herkes kendi filminde başrol oynar. Bazıları, başkasının filminde onunla başrolü paylaştığını zanneder. Ama gerçekte, sadece bir yardımcı oyuncudur.  Belki de sadece küçük bir rolü vardır. Veya daha kötüsü, oynadığı sahneler çıkartılmış olabilir. Bunu sadece o bilmiyordur…

Filmin ilk saniyelerinde kim olduğunu bilmediğimiz bir adam kuruyor bu cümleleri. O kadar güzel ve anlamlılar ki bütün gün oturup bu sözler üzerine düşünebilir insan.. Başka insanların hayatında başrolüz zannederken aslında figüran olmamız, hayatlarımızdan kesilen sahneler ve onların bir gün birleşip birleşemeyeceği.. (Bu arada bu cümleleri kuran kişi de Koreli bir aktörmüş. Filmdeki rolü oldukça farklı, anlaşılmaz biraz.. Detaylı bilgi için buyrunuz La Fea’nın yazısına🙂 )

En son blog buluşmasında bahsedilen filmlerden biriydi Perhaps Love’dı. Söz konusu Takeshi Kaneshiro olunca ayıla bayıla indirdim bu filmi de🙂 İyi ki izlemişim dediğim filmlerden oldu, gerçekten çok güzeldi..

Filmin konusu şöyle; Lin Jiantung 10 yıl önce kimsesiz Sun Na ile tanışır ve birbirlerine aşık olurlar. Ama Sun Na’nın tek bir hayali vardır o da ünlü bir oyuncu olmak.. Yıllar sonra bu ikili bir film projesinde bir araya gelirler. Sun Na artık ünlü yönetmen Nie Wen’in sevgilisidir ve Hollywood’dan teklif alacak kadar ünlüdür. Şimdi eski sevgililer kendi hayatlarından esintiler taşıyan bir müzikalde oynayacaklardır..

SPOILER!

Film tam bir Takeshi Kaneshiro klasiği diyebilirim. Romantik, naif, sevgilisini unutamayan, sadık aşık  rolleri onun için yazılmış sanki, o ağlayınca ağlamamak mümkün değil, o sevgilisine sarılınca ekran karşısında erimemek.. İmkansız..

Çiftimizin Pekin’e gittikleri sahneler çok güzeldi. Ama Lin’in Pekin’de kızı terketmesine şaşırdım ben. Ondan beklenmeyecek bir hareketti doğrusu.. Ama dayanamayıp havaalanından dönmesi ve kızla sarılmaları çok romantikti.. İntikam almayı beceremeyecek kadar çok seviyordu kızı..

Geçmişe dönüşler çok hoştu.. Zaten çekim konusunda yönetmeni gerçekten takdir etmek lazım, sıradanlıktan çok uzak bir seyirde gitti sahneler. Şiir gibi.. Hele şu sahne;  Jin kızın bıraktığı teyp kaydını dinleyip sokağa fırladığında kızı buzların üstünde yatarken görür. Koşarak ona sarılır ve evlenme teklif eder. Ama diğer gün.. Hiçbir  şey umduğu gibi olmaz..

Müzikalin sonu da çok güzel olmuş.. Adam yere düşerken kızın ağladığı sahne ve adamın kanlar içinde yere yığılışı.. Tekrar tekrar izlenesi..

Filmin sonu beni tatmin etmedi açıkçası.. Kadın, yönetmenden ayrıldıktan sonra neden Jin’e dönmedi anlamadım. Zaten diğer adamla ayrılmıştı ve kendisini kanıtlamıştı artık.. Ben mutlu son bekledim açıkçası.. Yine de bu bir kusur değil, film dört dörtlüktü..

Benden bu kadar.. Yeni yazılarda görüşmek üzere^^

Ocak 19, 2012 tarihinde dizi, film içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 8 Yorum.

  1. Ben de blog yazamıyorum uzun zamandır ama okuyorum zevkle😛

    Flower Boy Ramyun Shop yorumuna imzamı atmak istiyorum izninle. Noktasından virgülüne kadar aynı şeyleri düşünerek izlemişiz😀

    Ditto’yu bu aralar çok sık görüyorum sitelerde, bloglarda. İlk fırsatta izlemek üzere indiriyorum hemen.

    • blog yazmak çok zevkli, insanı rahatlatıyor ama çok zaman alıyor. vakit ayırmak lazım..

      ramyun shop yorumlarını görmüştüm twitter’da.. aynı şeyleri düşündüğümüzü biliyorum🙂 Il Woo hayranları bana kızacak ama tutamadım kendimi🙂

      ditto çok güzel film, hemen izle derim🙂

  2. amanın dittoyu izlemişsin :))) ben de winpohunun tavsiyesiyle izlemiştim, müzikleri hala dönüyor mediaplayerımda😀 bir de kim haneul adlı hatun nasıl ve neden yaşalanmıyor bilimadamları buna bir açıklık getirsin lütfen, han ji won bile beni bu kadar şaşırtmadı yani filmde😀 sorduğun soruya cevaben diyorum ki han ji won’da şeytan tüyü var sanırım, tamam yetenekli aktrist ama projelerde hep sağlam, bu nasıl bir şanstır😀
    FBRS’yi indirmeye başşladım ama bir türlü izlemeye fırsatım olmadı, hep bir şey çıkıyor ama ortam biraz durulsun, diziden beklentim azalsın işte o zaman başamayı düşünüyorum😀
    perhaps love cidden çok güzel filmdi, ah o kızın ağladığı ve göz yaşlarının kar taneleri döküldüğü sahne beni de bitirdi :)))) görselliği de şahaneydi, takashi abimiz de pek hojdu yav😀

    cidden herkesde bir elini ayağını çekme durumu var blogtan ama çok normal bir ara taramalı tüfek gibi yazı yazıp duruyorduk, senelik izne çıkmamız normal bence😀 hele bir dinlenelim yine geri döneriz elbet😀

    bu güzel yazı için teşekkür edip kaçayım ben😀 hazır havalar soğukken snow queen’e başlicem😀

    • selamm^^ ditto iyi filmdi cidden yaa, benzer versiyonlarını da izledim bu konunun ama yavaş, aksiyonsuz Kore çekimi ayrı bir hoşuma gitti🙂 tavsiyen için tekrar sağol, takipteyim her daim🙂

      kim ha neul valla hiç değişmemiş bu işin sırrını vermeli artık, estetik mi dersin? ayy öyle magazinsel şeyleri de hiç takip etmiyorum gerekli aslında haa🙂

      ha ji won sağlam kadın yaa, o varsa film iyi demektir ben bunu biliyorum. gerçi miracle in the first street’i beğenmemiştim ama boşluğuna denk geldi hatunun demek ki, ya da ben anlamamışımdır kim bilir🙂

      FBRS’u izle gör bakalım, yorumlarını beklerim ama🙂

      yaa takeshi deme banaaa🙂 adam cidden çok tatlı. bakışları, tarzı şahane.. onun filmlerini de seri halinde izlemek gerekli sanırım, çok geç keşfettim ben ama yaa😦 perhaps love da çok güzeldi, adam buz üstünde kıza evlenme teklifi etti, ben gittim orada zaten, eridim🙂 hele görsellik gerçekten 10 numaraydı..

      yaa ben aslında vakit bulsam çok sık yazarım da oturamıyorum bile bilgisayar karşısına, blog okumak bile lüks oldu anacıım🙂 ama sizinle dizi film yapmanın tadı ayrı yau, bu ihtiyaç her daim giderilmeli🙂

      rica ederim canım🙂 ben de izlemedim snow queen’i yaa izlenimlerini alırım bi iki güne.. iyi eğlenceler🙂

      • iyi eğlenceler demişsin ama yanlışlık dedin galiba, 2 bölüm izledim içim burkuldu🙂😀 acıklı olacağını biliyordum tabi , ona göre oturdum dizinin başına, ama hyun bin göz ziyafeti yapmasa depresyona girerdim kesin :)))))))))))

      • ayy ben izlemedim ya bilmiyorum acıklı mı değil mi yau🙂 dramsa benliktir aslında sen izle bakalım daha neler olacak🙂

        ps: hyun bin bogoshipda yaaa😦

  3. hoşgeldin bloguna kuzucum😀😀 bende de var aynı tembellik, ne zamandır yazamıyorum (tabii iş başvuruları fln vakit aldı, onların da etkisi var…)

    ditto’nun konusu bana direk “frekans” diye bir amerikan filmini çağrıştırdı. tabii göl evi de benzer konudaydı. ama sen beğendiysen izlenir.

    flower boy ramen shop ve direk konusundaki düşüncelerimi biliyorsun! ayrıca çiroz ve hallyu saçlı da olsa il woo il woo’dur!😀😀 hyun woo’yu ben de sevdim ama, çok şirin bi ufaklıktı, yirim ben onu🙂🙂

    perhaps love ise takeshi’ye rağmen pek açmadı beni:/ sonunu da sen sevmemişsin, o zaman izlemiyorum ben de, banane banane!😀

    ellerine sağlık canım, sayende iki film öğrendik iyi oldu😉

    • hoş gördüüm🙂 sen benim kadar tembel değildin yine yaa, iş başvuruları arasında bile güncelleyebiliyorsun bloğunu, ben ucunu bi kaçırınca zor yakalıyorum🙂

      ditto’nun benzer versiyonlarını ben de izledim, ama tahmin edersin Koreliler daha yavaş, ağır, aksiyonsuz yapıyorlar böyle filmleri, iyi geliyor insana..

      yaa kardeşcezim ben Il Woo’dan niye böyle soğudum bilmiyorum😦 şu yeni dizisini izleyeyim de ısınayım ruh bekçime yinee🙂

      perhaps love takeshi olmazsa sıkar izlenmez ama bu adam izletiyor kendini yaa.. takeshi hayranlığım doruklarda şu an objektif konuşamıyorum🙂

      rica ederim canım, görüşmek üzere^^

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: